måndag 23 februari 2009

Bloggen "I Mitt Sverige" är inte alltid konsekventa

Bloggen "I Mitt Sverige" för tyvärr ingen rak och rättvis linje vad gäller "hets mot folkgrupp". Bloggen är inte konsekvent mot alla folkgrupper. Jag har tyvärr fått erfara att det är helt okej att håna, förtala eller t.o.m. uttrycka ett direkt hat mot muslimer utan att någon på sidan, vare sig bloggägaren Fröken Sverige eller någon annan reagerar.

Jag anser att bloggen är mycket illa ute när man gör skillnad på olika folkgrupper. Detta kan skada både bloggen i sig men även Sverigedemokraterna som bloggen stödjer. Jag sympatiserar själv med SD för närvarande och vill absolut inte att partiet ska ta skada pga att "I Mitt Sverige" inte har en rak, rättvis och konsekvent linje om "hets mot folkgrupp".

Är det verkligen okej att sidan ständigt hånar och smutskastar muslimer? Men om judar får man inte säga någonting alls om, även om det är sanning, utan att det är hets mot folkgrupp.

Jag har tidigare skrivit om den allvarliga misshandeln jag var med om i april 2005. Då var det totalt sju killar som misshandlade mig, två av dem åtalades och dömdes, de andra fem åtalades inte eftersom de var minderåriga. De två som åtalades var troligen kosovoalbaner med tanke på deras förnamn. Alltså, de var muslimer. Om detta sa varken Fröken Sverige (bloggens ägare) eller någon annan att det var hets mot muslimer.


Dessutom har jag ständigt sett många andra exempel på att det uppenbarligen är fritt fram på bloggen att både håna, smutskasta och uttrycka direkt hat mot muslimer. Jag skriver inte detta för att jag är en stor vän av muslimer eller för att jag är älskare av islam. Tvärtom, är jag emot islam eftersom jag anser att det är det största hotet mot vår frihet idag. Men jag är inte emot muslimer för de är också människor och bör behandlas lika som alla andra folkgrupper. Jag skriver detta enbart för att jag anser att det är av stor vikt att bloggen är konsekvent och rättvis mot varje folk, inte enbart för bloggens skull utan även för att Sverigedemokraterna inte ska ta skada av denna brist på konsekvens och rättvisa på bloggen "I Mitt Sverige".

När jag tog upp en fråga nyligen på bloggen om varför dokumentärer om Förintelsen från TV4 oftast är vinklade, dvs man tar jämnt endast upp EN sida om detta, dvs judarnas men inte tyskarnas, då blev jag bl a beskylld för hets mot judar.

De Kränktas Kör rasar mot regeringsrapport

Dessutom berättade jag även om min far som blivit illa behandlad av sin judiske läkare så till den grad att det slutligen resulterade i hans för tidiga död. Hans läkare var minst sagt arrogant och nonchalant mot min far under en väldigt lång tid. Min far var hjärtsjuk. När det egentligen var tid för pacemakerbyte för min far så förhalade läkaren det hela tiden, vilket resulterade i att min far slutligen dog innan han fick sin pacemaker utbytt.

Jag tror det hela möjligen handlade om att läkaren ville spara pengar åt sjukvården. Men skulle det vara hans egna, dvs judiska patienter som kunde betala extra till honom, då skulle de minsann få pacemakerbyte i god tid. Det är jag helt övertygad om.


För jag har själv varit med om en judisk läkare som inte ville jag skulle genomgå en gastroskopi pga min halsbränna. Läkaren sa att detta kostar pengar och jag måste hosta upp galla och blod varje dag om hon skulle godkänna detta.

Ja, det är sant, hon t.o.m. sa att jag måste hosta upp blod!

Detta hör ingenstans hemma för bra läkarvård går ju ut på att man i god tid ska komma fram till vad som är orsaken till olika besvär. Väntar man tills det blir mycket värre, som läkaren ville, kan det ju vara försent.

Dessutom, när jag en dag kom dit för att få mer medicin mot min halsbränna, bokstavligt talat skällde hon ut mig för att jag tog upp hennes tid med detta. Hon sa att jag istället borde ringa in om det.


Men det var precis det jag gjorde!

Jag ringde ju till mottagningen och sa att jag behövde mer medicin. Då sa de bara att det går bra att beställa tid för läkarbesök. Detta försökte jag också förklara för läkaren men hon var så hårdnackad, nonchalant och arrogant att hon helt enkelt vägrade lyssna på mig.

Och vem är hon som skäller ut mig? Jag var ju hennes patient. En läkare ska absolut inte behandla sina patienter på ett arrogant och nonchalant sätt. Det spelar ingen roll om man är jude, svensk eller annan nationalitet.


Gissa om jag beställde återbesök hos den här mycket arroganta läkaren?

Jag anser att bloggen "I Mitt Sverige" är väldigt illa ute när man gör skillnad på olika folkgrupper och bokstavligt talat sanktionerar hån, smutskastning och hat mot muslimer.


Detta gör inte Sverigedemokraterna!

Men för man konstruktiv kritik om judar på bloggen så sanktioneras detta absolut inte. Då beskylls man istället för både det ena och det andra. Bloggen är mycket illa ute när man behandlar folkgrupper olika. Detta kan Sverigedemokraterna också ta skada av eftersom bloggen tydligt uttrycker sina sympatier med det partiet.

Mitt budskap och förslag till bloggen "I Mitt Sverige" är således, var rättvisa, konsekventa och behandla alla människor lika, oavsett folkgrupp, jude eller muslim. Det vinner ni på i längden, så även Sverigedemokraterna.

Inga kommentarer: